Proposem un parell de problemes força senzills amb números naturals, el primer sobre bajoques, el segon sobre la tanca d'un tros:
Si compres una caixa de bajoques a 22€ la caixa i la vens a 2€ el Kg. I si tenim present que una caixa conté 15 kg., quantes caixes ha de vendre per guanyar 600 €?
2.15-22=8 € guanyats per cada caixa.
600:8=75 caixes que s'han de vendre per guanyar 600 €
Un tros té 100 metres de llarg i 50 d'ample. El volen tancar amb un filat sostingut per pals que col·locarem cada 6 metres. Si cada pal costa 10 € i cada metre de filat 2 €, quin preu tindrà la tanca?
Perímetre: 100.2 + 50.2=300 m.
300:6=50 pals
50.10=500€ per pals
300.2=600€ pel filat
500+600=1100€
Costarà 1100 € tancar el tros.
Proposem un senzill exercici, localitzar a Google maps & street view algun lloc que per a vosaltres sigui important i fer-lo arribar amb algun comentari al Facebook de classe o al correu electrònic o Twitter del professor. Qui s'anima?
A part, podeu fer volar la imaginació i enviar indrets desconeguts i exòtics, que descobriu en aquest mapa de mapes mundial. Teniu de temps fins el dilluns dia 9.
Fusters
Fins als 10 anys el Fernando va viure a Santa Coloma de Gramenet. Avui el carrer de Núria, encara li porta molts bons records encara, potser per això l'ha escollit per compartir-lo. No gaire lluny, al carrer de Mas Marí, hem trobat una imatge curiosa.
Kevin ha escollit una imatge de l'escola de Museros, en la que va estudiar dels tres als sis anys, ens comenta que guarda molt bon record dels seus companys però també del pati.
Ens hi acompanyeu?
Dani Ma. ens comenta "Vaig néixer al barri de Los Carriones, a Granada, per això he escollit aquest lloc. Allí tots ens coneixem, apropet hi ha un riu, de petit m'hi banyava i agafava tortugues. També anava a tot arreu amb la bicicleta. era una altra època, i l'he volgut recordar."
Jonathan ha fet cap a Mollet del Vallès, allí na néixer i hi va viure fins als vuit anys. "Gairebé no recordo Mollet del Vallès però he sabut trobar el lloc", comenta. Recordo que en sortir de l'escola anàvem al parc a jugar a bales, també jugava a futbol al col·legi. Ara ja no jugo a futbol ni a bales però m'ha agradat recordar aquesta època. Allí vaig néixer!
Paletes
El Javi ha escollit un lloc emblemàtic, la discoteca Florida 135 de Fraga. Comenta que li agradaria treure-hi el cap per disfrutar de les potència dels seus altaveus. ja ho saps... si hi vas en cotxe no et passis de llarg la sortida 4 de l'AP2.
Tota la informació sobre els Programes de Formació i Inserció (PFI), en aquest enllaç, i en aquest per a la preinscripció. El període de preinscripció és del 27 de maig fins al 6 de juny.
Els cursos FIAP (Formació i Aprenentatge Professional) que s'ofereixen a l'Institut Pere Martell són:
Auxiliar en treballs de fusteria i instal·lació de mobles. Núm. de curs: PFI FS01 Codi de centre: 43006630
Auxiliar de paleta i construcció. Núm. de curs: PFI EO01 Codi de centre: 43006630
Cal que presenteu aquest formulari omplert [descarrega] amb la documentació corresponent.
Altres cursos a l'Institut Pere Martell i centres educatius [aquí].
Durant el període de preinscripció l'horari d'atenció personal és de 10 a 13h al despatx FIAP.
Us imagineu l'edifici Atlàntic de Tarragona envoltat per una xarxa groga, blava o verda? Amb una bastida d'aquelles que fan història? Doncs, salvant distàncies i magnituds, quelcom similar es fa realitat en alguns edificis de Hong Kong. Adrew Boriga (web) ens hi acosta amb una nova forma de fer periodisme, de la ma de "Cocooning at Home in Hong Kong", un article del tot visual, amb les impactants fotografies de Peter Steinhauer (about me). Com ho veieu?
Pels qui heu decidit participar a l'avaluació extraordinària, aquestes són les notes. Heu de mirar les quatre darreres xifres del vostre DNI/NIE, i a continuació trobareu la nota.
El proper dia lectiu que no coincideixi amb la formació pràctica a
l'empresa (FPCT) se us lliuraran en paper els informes individuals
d'avaluació, els únics que donen fe. Aquest llistat només té caràcter
informatiu degut a que molts ho heu demanant en coincidir avui amb dia
de FPCT. Per tant la parlem de tot plegat tornant del pont.
A partir d'aquests enllaços podeu investigar el món de la realitat augmentada... Avui és totalment possible afegir informació virtual a la informació física.
A partir dels vídeos vistos a classe, i dels enllaços que veurem tot seguit:
Substitueix la realitat virtual la realitat física?
Quina és la principal diferència entre la realitat virtual i la realitat física?
Busca un enllaç a un lloc web o vídeo sobre realitat augmentada i comparteix-lo via Twitter.
Entre els textos que realitzeu abans de dimarts dia 8 d'abril a partir de la trama argumental de la recerca del tresor (veure el plantejament aquí) n'escollirem dos i a cadascú li regalarem una subscripció de dos mesos a La Vanguardia Digital.
Som-hi? Els afortunats han estat... Dani Samuel i Hamza.
Avui hem parlat del videocurrículum. Però abans de plantejar-se la seva conveniència és interessant tenir el currículum tradicional en paper. Si necessiteu una revisió o traducció a l'anglès del vostre currículum en paper ens hi posarem durant la setmana del 7 al 11, també podeu enviar esborranys via correu electrònic, i aquí va una selecció d'enllaços que us poden interessar.
També hem parlar de la diferència entre el voluntariat i el món laboral, però de la importància del voluntariat com a oportunitat per a ampliar el nostre coneixement a partir de l'experiència. Aquí van els enllaços que hem comentat a classe:
Jàson fou el promotor de l'expedició dels argonautes, formada per cinquanta-cinc persones que a bord del vaixell Argos van acompanyar-lo a la recerca del velló d'or (en aquest cas l'or seria símbol de puresa). Jàson superà dures proves per tal d'aconseguir el velló d'or, un objecte meravellós.
Aquesta història mítica de l'antiga Grècia té clara influència en la narrativa cinematografica que segueix l'argument etern de la recerca del tresor, amb una estructura ben definida: L'encàrrec,el viatge accidentat, l'enfrontament amb el posseïdor o guardià del tresor, l'ajuda d'una aliada inesperada d'entre les rengleres dels enemics, i el tresor.
Indiana Jones és un dels principals personatges d'aventures, el que als anys 70 va suposar James Bond, durant els 80 ho encarnà Indiana Jones. Poques som les persones que no hem vist alguna de les seves espectaculars aventures.
L'exercici que us proposem és el d'investigar via Google la història de Jàson i els argonautes i trobar punts en comú amb la pel·lícula Raiders of the Lost Ark (A la recerca de l'arca perduda, Steven Spielberg, 1981).
Un cop heu fet la comparativa, utilitzant l'esquema argumental de la recerca del tresorredacteu un text (d'unes 300 paraules) on hi apareguien els punts argumentals següents:
1.- Encàrrec
2.- Viatge accidentat
3.- Enfrontament amb el guardià del tresor
4.- Ajuda aliada inesperada
5.- S'aconsegueix el tresor.
El text el podeu escriure a la llibreta o en l'ordinador, si escolliu aquest l'heu d'enviar via correu electrònic al professor.
La Plaga ens mostra que tohom és important, que les nostres històries són importants, i que de la perifèria de Barcelona, d'allà on comença la no-ciutat, en poden sorgir històries que vagin a petar a la catifa vermella dels millors festivals de cinema. La directora, Neus ballús, va estar treballant fort durant quatre anys, coneixent i convencent els protagonistes del llargmetratge, que no són actors... Això vol dir que en la vida real Raül és Raül, Iuri és Iuri i Maribel és Maribel, per citar-ne tres.
"Al principi pensava que La Plaga seria el retrat d'un
lloc, i finalment ha acabat sent el retrat d'una sèrie de personatges
que s'han entregat sense reserves a la pel·lícula. Això no significa que
com a cineasta no hagi pres un paper molt actiu en la tria de tots els
elements que formen part de la pel·lícula. Lluny de fer un document des
de l'observació, vam filmar com en una ficció: vam fer que passéssin
coses, vam provocar el xoc entre personatges i el xoc d'ells mateixos
amb el seu
drama. Tota la construcció fílmica està al servei dels
personatges: és una mena de plataforma elevada d'es d'on ells es poden
expressar, i poden sorgir les seves emocions i gestos més autèntics. És paradoxal, però aquesta gran construcció és la manera
com vaig sentir que podria emergir amb més força la realitat autèntica
d'aquestes persones úniques, amb tota la seva humilitat i fortalesa", comenta Neus Ballús.
El Raül, un pagès que intenta fer producció ecològica, contracta al
Iurie perquè l'ajudi en les feines del camp. El Iurie és un lluitador
moldau de lluita lliure, però per guanyar-se la vida ha de treballar en
el que li surt. Poc a poc, les històries d'aquests dos homes van
entrellaçant-se amb les de tres dones solitàries: la Maria, una anciana
que ha de deixar la casa pairal on sempre ha viscut per anar-se'n a
viure a una residència de gent gran; la Rose, una infermera filipina que
acaba d'arribar al país; i la Maribel, una prostituta que cada cop té
menys clients. Els destins de tots aquests personatges s'entreteixeixen a
mesura que l'estiu avança.
En aquest programa de Caràcter,Bibiana Ballbè ens acosta a ladirectora de cine Neus Ballús passejant i ensenyant-nos alguns racons de
Gallecs, l'escenari on es va rodar la seva premiada pel·lícula "La Plaga".
Maria. Foto: El Kinògraf
Carlos: "La senyora Maria m'ha fet pensar en que cal aprofitar la vida ja que al final tots arribem al mateix punt. Potser alguns no hi arribarem, no ens podrem cuidar sols i necessitarem que ens dónin un cop de mà".
Maria i Isabel. Foto: El Kinògraf
Mohamed: "Penso en la senyora Maria, en el moment de la pel·lícula ja
era molt gran i no podia fer el que volia. L'enfermera Isabel l'ajudava a
dutxar-se, vestir-se. Al final de la pel·lícula li dediquen, perquè va
morir".
Maribel
Miquel:"Maribel està desesperada perquè té moltes factures per pagar, el seu fill no treballa perquè té una depressió molt gran. Hauria de buscar una feina al camp o on fos, però no la troba i es veu abocada a la prostitució".
Iurie i Maribel. Foto: El Kinògraf
Jamel: "M'ha agradat molot veure a partir de la pel·lícula com es relacionen els personatges i com es tracten
ens ancians. La pel·lícula retrata clarament la vida real, no són
invents, vaja".
Maribel i el seu amic Salva. Foto: El Kinògraf
Raül: "A la pel·lícula no hi havia acció però m'han cridat l'atenció els personatges de Maribel i la senyora Maria, especialment quan se'n va de la residència i torna a casa seva".
La Vanguardia va ser fundada el 1881, això vol dir que ha estat testimoni del que ha succeït al món des d'aleshores. Actualment La Vanguardia té dues edicions, una en català i una en castellà. I també té dos cercadors, un de general i un de... molt especial. És el buscador de l'hemeroteca, des d'on podem accedir a tots els exemplars d'aquest important diari català.
Com veieu el món no acaba a Google, i si us capbusseu a l'hemeroteca de La Vanguardia podreu accedir a una gran quantitat d'informació, a tots els continguts des de 1881.
La proposta és de buscar l'exemplar del diari corresponent a la vostra data de naixement, així podreu investigar que hi passava al món el dia que vosaltres vau néixer.
També buscar una notícia relacionada amb un fet històric que no sigui de l'actualitat i contextualitzar-lo, donat la vostra opinió sobre el mateix amb un mínim de cent paraules.
Podeu fer arribar els enllaços i l'opinió al Facebook i una selecció la penjarem al blog.
Crèdit: TIC Bloc de continguts: Utilitats d'internet Crèdit: Tècniques comunicatives bàsiques per al món laboral i la vida quotidiana. Bloc de continguts: Comunicació escrita