Auxiliar en treballs de fusteria i instal·lació de mobles. Institut Pere Martell (Amb materials antics d'altres perfils PQPI i PFI).
divendres, 22 de juny del 2012
El manifest Holstee
Llegir un text en anglès, en aquest cas el manifest Holstee, no sempre és fàcil... coneixeu els traductors automàtics? El Google Translator és una bona eina. Enteneu de què parla aquest video?
Etiquetes de comentaris:
Desenvolupament i recursos personals,
Tècniques comunicatives bàsiques per al món laboral i la vida quotidiana,
Tecnologies de la informació i la comunicació
dilluns, 11 de juny del 2012
Continuar endavant
Aquest curs hem dedicat temps i entrades al blog a parlar dels errors afortunats, del rebuig, de la llei de l'acció, de les persones emprenedores... caure i aixecar-se, això és el que fa aquest futbolista, aixecar-se sempre i continuar endavant, malgrat els entrebancs. No creieu que la vida és una mica això?
Mòdul formatiu: Desenvolupament i recursos personals.
Crèdit: Desenvolupament personal.
Bloc de continguts: Identitat personal i autoconeixement.
Mòdul formatiu: Desenvolupament i recursos personals.
Crèdit: Desenvolupament personal.
Bloc de continguts: Identitat personal i autoconeixement.
Etiquetes de comentaris:
Desenvolupament i recursos personals
divendres, 18 de maig del 2012
Martín Espada
![]() |
Foto: Big Grey Maregone fishing for a few days. Llicència CC. |
Aquesta setmana hem treballat una poesia de títol singular, d'autor potent. El poeta de Brooklin Martín Espada
ens ha servit per parlar d'identitat, de racisme, d'integració... però
també de maneres de vehicular la ràbia, de com afrontar una disputa en
el món laboral. El títol del poema, "Para el restaurante mexicano
racista, de Cambridge, Massachusetts, donde prohibieron a mi primo
Esteban servir las mesas porque lleva rastas" apunta cap a on van els versos de Martín Espada. Un poema que no deixa indiferent i que ha editat El Gaviero Ediciones a Soldados en el jardín (2009).
dijous, 10 de maig del 2012
Preinscripció PQPI per al curs 2012-13
![]() |
Foto: Pablo Venegas. Sota llicència CC by-nc-nd 2.0 |
La preinscripció es realitzarà del 21 de maig a l'1 de juny (info sobre les noves dates). Per tal de poder-vos preinscriure cal dur la documentació original i fotocopiada.
Informació específica del nostre centre:
dimecres, 9 de maig del 2012
Falsejar el currículum?
![]() |
Foto: Yelacis, sota llicència CC by-nc-nd 2.0 |
El currículum engloba el conjunt de les nostres dades personals, acadèmiques (estudis) i professionals (feina) i s'utilitza principalment per a poder optar a una feina. A classe una de les preguntes, que considero interessant aclarar aquí, ha estat si sense tenir aprovada l'ESO i havent aprovat la prova d'accés a cicles formatius de grau mitjà (PACFGM) podem posar al currículm que tenim l'ESO. La resposta és clara: No, ja que la prova d'accés et dóna l'entrada a poder estudiar un cicle formatiu determinat però no equival a un títol acadèmic. La prova d'accés no és l'ESO, vaja. Per tant incloure que tenim l'ESO aprovada sense que això sigui et seria una "falsificació" de les dades del currículum.
Dit això passem revista a una notícia actual, d'aquest mes de maig, de falsificació del currículum. Scott Thompson, un dels alts càrrecs de Yahoo des del 4 de gener de 2012, va falsejar el seu currículum incloent els estudis d'enginyeria sense ser enginyer. Ha estat descobert, la qual cosda ha fet que l'empresa que l'havia contractat, Yahoo, hagi hagut de demanar disculpes. Pots investigar la notícia d'aquesta falsificació sonada de currículum aquí i aquí.
Curiositats: Curriculum vitae és l'expressió llatina, per això ho escrivim en cursiva. En català diem currículum, amb accent.
Què és el currículum 2.0?
Mòdul formatiu: desenvolupament i recirsos personals
Crèdit: Projecte formatiu i professional
Bloc de continguts: Tècniques de recerca de feina
Etiquetes de comentaris:
Desenvolupament i recursos personals
dimarts, 8 de maig del 2012
"La cuadrilla"
![]() |
Fotograma extret de Cine de siempre (CC) |
La pel·lícula ens ha servit per veure molts temes relacionats amb el món laboral. És una pel·lícula, com totes les de Ken Loach, que fan pensar.
Info sobre la pel·lícula (en anglès, podeu utilitzar el traductor de Google).
Mòdul formatiu: Coneixement de l'entorn social i professional
Etiquetes de comentaris:
Coneixement de l'entron social i professional
dilluns, 7 de maig del 2012
Premio Espiral de Edublogs
Hem estat seleccionats com a finalistes de l'edició d'enguany del "Premio Espiral de Edublogs" en la categoria de blogs de professors i professores. El premi, organitzat per Espiral i amb la participació de la Fundación Telefónica (veure bases), es lliurarà a Madrid el proper 2 de juny i aconsegueix per sisè any consecutiu dinamitzar la blogosfera educativa ja que només aquest any hi han participat 1824 blogs directament relacionats amb l'educació.
Els gairebé dos milers de blogs participants han fet que l'organització i el jurat hagin hagut de posposar dues setmanes l'anunci dels blogs finalistes, un total de vint-i-set en la categoria en que participem, d'on sorgiran tres blogs premiats amb... una baldufa!
Per a més informació, a Twitter s'ha posat en marxa l'etiqueta #espiraledublogs i podeu seguir @edublogsespiral, des d'on es dóna informació puntual i es realitza el seguiment d'aquesta edició del premi. A Facebook també hi podeu trobar més informació, així com al lloc web oficial.
Com deien els romans... Alea jacta est. Ara només cal esperar al dia 11 de maig, quan el jurat farà públics els blogs guardonats.
Els gairebé dos milers de blogs participants han fet que l'organització i el jurat hagin hagut de posposar dues setmanes l'anunci dels blogs finalistes, un total de vint-i-set en la categoria en que participem, d'on sorgiran tres blogs premiats amb... una baldufa!
Per a més informació, a Twitter s'ha posat en marxa l'etiqueta #espiraledublogs i podeu seguir @edublogsespiral, des d'on es dóna informació puntual i es realitza el seguiment d'aquesta edició del premi. A Facebook també hi podeu trobar més informació, així com al lloc web oficial.
Com deien els romans... Alea jacta est. Ara només cal esperar al dia 11 de maig, quan el jurat farà públics els blogs guardonats.
divendres, 4 de maig del 2012
El viatge de Frankely
El viatge imaginari de Frankely el porta fins a Miami, el Miami de Florida, als Estats Units, on hi viu la família del seu pare. Frankely fa temps que no hi parla, però li agradaria molt visitar-los, en especial al seu cosí Jonathan. De moment hi ha fet una visita virtual amb Google Street View, l'acompanyeu?
Mostra un mapa més gran
Mòdul formatiu: AIB
Crèdit: TIC
Bloc de continguts: Utilitats d'internet
Mostra un mapa més gran
Fins a final de curs anirem penjant, escalonats amb d'altres entrades al blog, més viatges virtuals.
Mòdul formatiu: AIB
Crèdit: TIC
Bloc de continguts: Utilitats d'internet
dijous, 3 de maig del 2012
Un matí al taller
Treball realitzat per Michal Grzegorz Kuswik.
Mòdul formatiu: AIB
Crèdit: TIC
Bloc de continguts: Utilitats d'internet
Etiquetes de comentaris:
Tecnologies de la informació i la comunicació
divendres, 27 d’abril del 2012
El vuit
Tal i com hem acordat aquí teniu la informació:
Els qui heu aconseguit l'exempció en la prova d'accés a CFGM sou:
FUST: Manuel, Hector, Marcela, Diodor (Teo), Michau i Aitor (per aquest ordre).
CONS: ---
Les persones que no constin en aquesta llista i s'hagin d'examinar, recordeu que el dia 2 de maig heu d'anar a la prova d'accés. Teniu més info aquí.
Felicitats i ànim!
Equip FIAP
Els qui heu aconseguit l'exempció en la prova d'accés a CFGM sou:
FUST: Manuel, Hector, Marcela, Diodor (Teo), Michau i Aitor (per aquest ordre).
CONS: ---
Les persones que no constin en aquesta llista i s'hagin d'examinar, recordeu que el dia 2 de maig heu d'anar a la prova d'accés. Teniu més info aquí.
Felicitats i ànim!
Equip FIAP
dimarts, 17 d’abril del 2012
Andreu Carranza al PQPI-FIAP
L'escriptor Andreu Carranza ens ha visitat a classe, ha parlat de la seva obra i ha compartit amb nosaltres la seva experiència vital. En especial l'hem interrogat sobre aspectes de "La clau Gaudí". I l'hem tinguda a les mans en alguns dels idiomes en que ha estat traduïda.
Aquesta activitat l'hem pogut desenvolupar per primer cop gràcies als itineraris de lectura "Autors a les aules" de la Institució de les Lletres Catalanes.
Aquest és el video realitzat del principi a la fi pels alumnes Michal Kuswik i Banica Teo, del PQPI-FIAP d'aux. en treballs de fusteria i instal·lació de mobles. Felicitats!
Oferta formativa FP Grau Mitjà
Foto: INS Pere Martell |
Ara és el moment de preparar-se amb més força per a les proves d'avaluació extraordinàries del PQPI-FIAP, i també per a les PACFGM. Però per anar fent boca... podeu consultar l'oferta formativa de cara al curs 2012-13 en el nostre institut a partit de la pàgina web del centre, i tota l'oferta de FP Grau Mitjà del centre directament clicant aquí. També podeu cercar altres estudis a partir d'aquesta pàgina.
dijous, 22 de març del 2012
L'èxit
![]() |
Fotos: Sabidurias.com. |
Winston Churchill (1874-1975)
Què us suggereix aquesta frase? La va dir Winston Churchill, va ser primer ministre del Regne Unit i premi Nòbel de Literatura..
Podeu trobar d'altres frases d'aquest personatge aquí i aquí.
Podeu trobar d'altres frases d'aquest personatge aquí i aquí.
Etiquetes de comentaris:
Desenvolupament i recursos personals
dilluns, 19 de març del 2012
Resolució de problemes
![]() | ||||
![]() ![]() ![]() | by ColinCarmichael |
Anna: x + 25
Bernat: x
(x + 25) + x = 105
2x = 80
x = 40
40 + 25 = 65
Resposta: L'Anna té 65 euros i en Bernat 40 euros.
![]() |
![]() ![]() ![]() |
Consell: Fixeu-vos que no n'hi ha prou en resoldre el problema, cal plantejar-lo assignant variables a l'Anna i en Bernat i justificar la eresposta.
Correcció (en base a un punt): Compteu 0,25 punts per l'assignació de variables a l'Anna i en Bernat, 0,25 més pel plantejament correcte de l'equació, 0,25 més per la solució de l'equació i 0,25 més per la resposta correcta amb les unitats. Si es resol l'exercici mitjançant operacions elementals (suma, resta, multiplicació i divisió) també es pot donar com a correcte. Si es resol per tempteig només es poden donar 0,25 punts i un màxim de 0,5 si es justifica.
(Exercici extret d'una PACFGM)
Mòdul formatiu: Aprenentatges instrumetals bàsics
Crèdit: Matemàtiques per al món laboral i la vida quotidiana,
Bloc de continguts: Numeració, càlcul i relacions
Etiquetes de comentaris:
Matemàtiques per al món laboral i la vida quotidiana
Resolució de problemes
![]() |
![]() ![]() ![]() |
I = (C . r . t) / 100
(10000 . 2,5 . 3)/ 100 = 750
10000 + 750 = 10750
Resposta: Obtindrem 750 euros d'interessos i al final dels 3 anys tindrem 10750 euros.
Fórmula: Interessos = (Capital . rèdit . temps) / 100
Consell: No oblideu mai d'especificar la resposta correcta amb les unitats. Enm el cas d'aquest exercici la correcció es fa a partir dels paràmetres: 0,25 punts per la fórmula, 0,25 més pel càlcul dels interessos, 0,25 més pel càlcul del capital final i 0,25 més per la resposta correcta amb unitats, en aquest cas euros.
(Exercici extret d'una PACFGM)
Mòdul formatiu: Aprenentatges instrumetals bàsics
Crèdit: Matemàtiques per al món laboral i la vida quotidiana,
Bloc de continguts: Numeració, càlcul i relacions
Etiquetes de comentaris:
Matemàtiques per al món laboral i la vida quotidiana
dimarts, 13 de març del 2012
![]() |
Imatge procedent de Fastrackmedia. |
Durant aquest curs estem investigant diverses xarxes socials i l'interessant serà al final de tot quedar-nos (o sigui utilitzar) les que realment trobem útils. Pinterest és una xarxa
social només amb dos anys de vida però amb un creixement ràpid a nivell d'usuaris especialment a partir del 2012. Pinterest ens permet "punxar" (pin) els nostres interessos i continguts
(interest) a la xarxa.
Amb Pinterest sobretot podrem anar punxant, clicant, les fotos i videos que anem trobant per internet, agrupar-los i compartir-los. Qui no ha vist algun cop un video o una foto interessant i després no l'ha tornat a trobar? Tot aquest material l'anirem compartint en un taulell i a partir d'aquí el podem vincular també al nostre Facebook i Twitter. Com a d'altres xarxes socials a Pinterest també hi podem pujar les nostres fotos, seguir persones, etc. A banda del l'aplicació web tradicional també
n'hi ha per a telèfons mòbils.
Video realitzat per Totemguard (Twitter & blog).
Ampliar informació: Guia per a principiants + Manual per a usuaris (PDF) + Cinc formes d'utilitzar Pinterest + Especial Pinterest + Perquè ens ha d'interessar Pinterest? + RTVE
Consell: Vinculeu els continguts del vostre Pinterest a Facebook i Twitter.
Per on començar? Demaneu la invitació per a registrar-vos a Pinterest. [Enllaç o mitjançant el professor].
Mòdul formatiu: AIBCrèdit: TIC
Bloc de continguts: Utilitats d'internet
Etiquetes de comentaris:
Tecnologies de la informació i la comunicació
dilluns, 12 de març del 2012
Avaluacions del mòdul B
![]() |
Foto: Zsrlibrary. Sota llicència CC. |
![]() |
Foto: Rosipaw. Sota llicència CC. |
-Examen de la segona avaluació.
-Paletes: 23 de març. 11:30 h.
-Fusters: 26 de març. 11.30 h.
-Examen extraordinari per a les proves d'accés a cicles formatius (només per als alumnes inscrits a les proves):
-Fusters: 24 d'abril. 11:30 h.
-Paletes: 27 d'abril. 11:30 h.
Lloc: Aula FIAP.
Nota: Informació sobre les PACF i el procés d'inscripció (obert a partir del 15 de març).
Consell: A la feina!
divendres, 9 de març del 2012
Plus ultra: Vocabulari
![]() |
Foto: Manolo Gómez. Llicència CC. |
Per tal d'entrar dins del poema "Plus ultra" ens cal primer de tot entendre el significat literal de les paraules. Clicant a sobre de la paraula espiga (en groc) podeu veure el significat.
I en el cas de "sega", per obtenir més informació caldria anar a buscar
l'infinitiu: segar.
Algunes de les paraules del poema no són gens habituals i a classe les hem explicat, però ara toca buscar-les al diccionari. Busqueu al diccionari, i anoteu a la vostra llibreta el significat, de les següents paraules:
Pregon, afrau, efímera (femení d'efímer), lluerna, cerúlia (femení de ceruli), verger, llanterna, eixam, formiguegen (del verb formiguejar), polsinera.
Consell: Abans de posar-vos a buscar al diccionari llegiu aquesta entrada sobre els principals diccionaris.
Proveu de buscar les paraules en el DIEC (Diccionari de l'Institut d'Estudis Catalans) i no dubteu a comparar amb algunes de les definicions d'altres diccionaris.
Mòdul formatiu: AIB
Crèdit: Tècniques comunicatives bàsiques per al món laboral i la vida quotidiana.
Bloc de continguts: Comunicació escrita
Crèdit: Tècniques comunicatives bàsiques per al món laboral i la vida quotidiana.
Bloc de continguts: Comunicació escrita
dijous, 8 de març del 2012
Plus ultra
![]() |
![]() ![]() ![]() |
"Plus ultra", de Jacint Verdaguer (1845-1902) es va incloure en el poemari Al Cel, reeditat per Columna l'any 2003.
Avui hi hem fet una primera aproximació a classe, analitzant-lo i esbrinant el significant de les paraules difícils (que no són poques) per intentar entrar al fons dels versos, al seu contingut.
Mòdul formatiu: AIB
Crèdit: Tècniques comunicatives bàsiques per al món laboral i la vida quotidiana.
Bloc de continguts: Comunicació escrita
dimarts, 6 de març del 2012
![]() |
Foto: Shamsuddin Muhammad sota llicència CC. |
Linkedin és una xarxa social molt ineteressant a nivell professional. Fundada el 2002, actualment té més de 150 milions d'usuaris registrats a nivell mundial.
A partir de la lectura a classe de l'article de Rafael Servent "Mejorar la empleabilidad en la red" (1) hem parlat de Linkedin i d'altres conceptes, com la reputació digital (molt lligada a la netiqueta), i de quines són les principals vies de contacte entre els candidats a un lloc de treball i l'empresa.
Anar-nos familiaritzant amb xarxes socials com Linkedin, i tenir coneixement de l'existència de Viadeo (amb 40 milions d'usuaris) o Xing (amb 11 milions) ens pot ser útil per decidir si començar-les a utilitzar. Així el nostre perfil pot esdevenir una bona eina a partir de la qual interaccionar amb molts portals que ens ajuden a la recerca de feina.
Consell: Apunteu-vos als cinc grups de Linkedin que considereu més interessants.
Mòdul formatiu: Aprenentatges instrumentals bàsics
Crèdit: Tecnologies de la informació i la comunicació
Bloc de continguts: Utilitats d'internet
Etiquetes de comentaris:
Tecnologies de la informació i la comunicació
Subscriure's a:
Missatges (Atom)