dimarts, 3 de novembre del 2020

Algunes preguntes i respostes sobre l'ocupació pública

Imatge: Gencat
Com s'accedeix a l'ocupació pública?

1. Les administracions públiques fan una oferta d'ocupació als diaris oficials, com el BOE (Boletín Oficial del Estado) o el DOGC (Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya).

2. A cada convocatòria assenyalen el tipus de procés de selecció (oposicions, concurs, etc), els requisits, el termini, les dates i temari de les proves, el tipus de prova (entrevista, examen, proves físiques, etc.) i les persones que s'examinen.

3. Les proves de selecció.

4. Persones que han aconseguit una plaça, que entren a treballar e període de pràctiques i quan les acaben passen a ser funcionaris. En alguns casos abans de començar a treballar cal fer un curs.

Els funcionaris tenen una relació laboral?

La Llei considera que no hi ha relació laboral en els funcionaris (signen un nomenament), els treballs realitzats per amistat, relació familiar o bon veïnatge o els treballs realitzats per compte propi. Per tant la resposta és no.

On surt publicada l'oferta d'ocupació pública?

 BOE, Boletín Oficial del Estado o el DOGC, Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya són dos dels diaris oficials on s'hi publica oferta d'ocupació pública. es poden consultar per internet clicant als enllaços.

Algunes institucions on hi ha ocupació pública?

Gobierno de España (Podeu consultar la web dels diferents ministeris o de l'administració pública)

Generalitat de Catalunya (Podeu consultar la web dels diferents departaments o d'accés a la funció pública)

Diputació de Tarragona

Ajuntament de Tarragona

Ajuntament de Reus

Ajuntament de Valls

Consell Comarcal del Tarragonès (Convocatòries)

Consell Comarcal del Baix Camp

Consell Comarcal de l'Alt Camp

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada