La Plaga ens mostra que tohom és important, que les nostres històries són importants, i que de la perifèria de Barcelona, d'allà on comença la no-ciutat, en poden sorgir històries que vagin a petar a la catifa vermella dels millors festivals de cinema. La directora, Neus ballús, va estar treballant fort durant quatre anys, coneixent i convencent els protagonistes del llargmetratge, que no són actors... Això vol dir que en la vida real Raül és Raül, Iuri és Iuri i Maribel és Maribel, per citar-ne tres.
"Al principi pensava que La Plaga seria el retrat d'un
lloc, i finalment ha acabat sent el retrat d'una sèrie de personatges
que s'han entregat sense reserves a la pel·lícula. Això no significa que
com a cineasta no hagi pres un paper molt actiu en la tria de tots els
elements que formen part de la pel·lícula. Lluny de fer un document des
de l'observació, vam filmar com en una ficció: vam fer que passéssin
coses, vam provocar el xoc entre personatges i el xoc d'ells mateixos
amb el seu
drama. Tota la construcció fílmica està al servei dels personatges: és una mena de plataforma elevada d'es d'on ells es poden expressar, i poden sorgir les seves emocions i gestos més autèntics. És paradoxal, però aquesta gran construcció és la manera com vaig sentir que podria emergir amb més força la realitat autèntica d'aquestes persones úniques, amb tota la seva humilitat i fortalesa", comenta Neus Ballús.
Twitter > @neusballus |
drama. Tota la construcció fílmica està al servei dels personatges: és una mena de plataforma elevada d'es d'on ells es poden expressar, i poden sorgir les seves emocions i gestos més autèntics. És paradoxal, però aquesta gran construcció és la manera com vaig sentir que podria emergir amb més força la realitat autèntica d'aquestes persones úniques, amb tota la seva humilitat i fortalesa", comenta Neus Ballús.
El Raül, un pagès que intenta fer producció ecològica, contracta al
Iurie perquè l'ajudi en les feines del camp. El Iurie és un lluitador
moldau de lluita lliure, però per guanyar-se la vida ha de treballar en
el que li surt. Poc a poc, les històries d'aquests dos homes van
entrellaçant-se amb les de tres dones solitàries: la Maria, una anciana
que ha de deixar la casa pairal on sempre ha viscut per anar-se'n a
viure a una residència de gent gran; la Rose, una infermera filipina que
acaba d'arribar al país; i la Maribel, una prostituta que cada cop té
menys clients. Els destins de tots aquests personatges s'entreteixeixen a
mesura que l'estiu avança.
Xarxes:
Web oficial de La Plaga
Twitter de La Plaga
Twitter de la directora Neus Ballús
Twitter del productor Pau Subirós
Facebook de La Plaga
En aquest programa de Caràcter, Bibiana Ballbè ens acosta a ladirectora de cine Neus Ballús passejant i ensenyant-nos alguns racons de
Gallecs, l'escenari on es va rodar la seva premiada pel·lícula "La Plaga".
Maria. Foto: El Kinògraf |
Carlos: "La senyora Maria m'ha fet pensar en que cal aprofitar la vida ja que al final tots arribem al mateix punt. Potser alguns no hi arribarem, no ens podrem cuidar sols i necessitarem que ens dónin un cop de mà".
Maria i Isabel. Foto: El Kinògraf |
Mohamed: "Penso en la senyora Maria, en el moment de la pel·lícula ja
era molt gran i no podia fer el que volia. L'enfermera Isabel l'ajudava a
dutxar-se, vestir-se. Al final de la pel·lícula li dediquen, perquè va
morir".
Maribel |
Miquel: "Maribel està desesperada perquè té moltes factures per pagar, el seu fill no treballa perquè té una depressió molt gran. Hauria de buscar una feina al camp o on fos, però no la troba i es veu abocada a la prostitució".
Iurie i Maribel. Foto: El Kinògraf |
AMI EL QUE EM MOTIVA MES ES, LURI QUE ES BOXEJADOR, Y TAMBE TREBALLA AL CAMP PER GUAÑAR-SE LA VIDA ECONOMICAMENT.
ResponEliminaLAmARIBEL TAMBE ES UN EXEMPLE DE LA SOCIETAT EN EL SENTIT DE FER ALGUS CALERONS PER MANTINDRES A ELLA Y AL LA FAMILIA. ES UNA PEL·LICULA COMOVEDORA PERQUE SURTEN EXEMPLES DE GENT QUE LLUITA PER SOVREVIURE Y ESPAVILAR-SE PER PAGAR LES COSES QUE EN UN PRINCIPI NO HO PODEN FER!